OSP Nawojowa Góra
Podsumowanie wyjazdu do Szczawnicy (film!)

Tak, jak zapowiadaliśmy, nadszedł czas na małe podsumowanie naszego wyjazdu i udziału w I Ogólnopolskiej Olimpiadzie Sportowo-Pożarniczej Strażaków OSP. Zapraszamy do lektury!

Wyjazd zaplanowaliśmy na piątek, bo choć do Szczawnicy nie mamy tak daleko, jak niektóre inne jednostki biorące udział w Olimpiadzie, woleliśmy na spokojnie i wypoczęci przystąpić w sobotę rano do konkurencji. Tak więc w piątek, 13 września o 17:00 spotkaliśmy się pod naszą remizą. Należy jednak zaznaczyć, że nasze przygotowania rozpoczęły się już ponad tydzień wcześniej, gdyż każdy z uczestników bardzo poważnie podszedł do sprawy i każdy chciał, aby wyjazd był dopięty "na ostatni guzik" jak najwcześniej.

Podróż minęła nam bez niespodzianek, nie licząc małego korka na obwodnicy Krakowa, przy zjeździe na "Zakopiankę". Jadnak mały korek to dla nas nie problem i w miłej atmosferze kontynuowaliśmy podróż. W tym miejscu należą się podziękowania dla naszego Prezesa, druha Wacława Sobczyka za bezpieczne dotransportowanie nas do i z Szczawnicy oraz udostępnienie prywatnego samochodu. Po dojeździe na miejsce, dosyć sprawnie odnaleźliśmy nasze miejsce zakwaterowania, czyli Publiczne Gimnazjum w Szczawnicy. Do naszej dyspozycji (oraz innych jednostek, które zapowiedziały swój przyjazd) zostały udostępnione łazienki, sala gimnastyczna oraz stołówka. Po rozpakowaniu się i przygotowaniu "swojego kącika", udaliśmy się "na miasto", gdyż każdy z nas marzył o zjedzeniu czegoś cieplego :) nasz wybór padł na pizzerię, gdzie wspólnie oglądnęliśmy końcówkę meczu polskiej ekstraklasy oraz zaplanowaliśmy kolejny dzień.

W sobotę wcześnie rano nasi strażacy byli już na nogach. Część z nich wzięła na siebie obowiązek organizacji śniadania, a część zajęła się porządkowaniem tej części sali gimnastycznej, którą zajmowaliśmy. Po zjedzeniu śniadania udaliśmy się na miejsce zapisów, a następnie na mszę świętą, która była pierwszym "etapem" Olimpiady. Po przemarszu wszystkich uczestników na miejsce startu, czyli "Pod kolejkę" w Szcawnicy, rozpoczęła się rywalizacja. Konkurencja, jaka została przygotowana na sobotę polegała na pokonaniu przez całą, pięcioosobową drużynę toru z przeszkodami. Tak więc uczestnicy mieli za zadanie: przebiec po równoważni, przeciągnąć samochód terenowy, przemieścić ciężką oponę, czy pokonać slalom z deską ratunkową i unieruchomionym na niej manekinem (zwanym przez wszystkich Marianem;)).

Po udziale w konkurencji i posileniu się kiełbaską, przyszedł czas na powrót do Gimnazjum, czyszczenie mundurów i pastowanie butów. Ponieważ na wieczór zaplanowano imprezę integracyjną dla uczestników, nasi strażacy wykorzystali czas oczekiwania na odpoczynek, ale także aktywny, gdyż rozegrali mecz z dziećmi z okolicznych domów ;) Jak już wspomniano, reszta soboty upłynęła nam na rozmowach i miłym czasie wśród muzyki, przy piwku ze strażakami z innych jednostek.

Niedziela rozpoczęła się od szybkich przygotowań do startu (już nie wstaliśmy tak wcześnie, jak w sobotę...) i wyjścia "Pod kolejkę". Dodatkowo musieliśmy się spakować i zabrać ze sobą cały bagaż. Niemniej jednak na miejscu zdążyliśmy wysłuchać, na czym będzie polegać tor przeszkód, a następnie udaliśmy się na śniadanie. Właśnie w czasie naszego śniadania ogłoszono wyniki z dnia poprzedniego i nasi strażacy dowiedzieli się, że zajmują bardzo dobre, 12 miejsce.

Tor przeszkód w niedzielę także opierał się na sprawności, jednak o ile w sobotę liczyła się głównie siła, o tyle w niedzielę ważna była precyzja i współpraca całej ekipy. Oczekiwanie na start, jak i czas po nim wypełniliśmy wspólnymi rozmowami oraz zwiedzaniem stoisk promocyjnych producentów i dystrybutorów sprzetu strażackiego. Oczekiwanie na wyniki to obiad i wyjazd na Palenicę.

Oficjalne zakończenie Olimpiady i wyniki to ostatni etap naszego pobytu w Szczawnicy. Przyszło nam się pożegnać i zakończyć jakże udany wyjazd. Pod naszą remizę zawitaliśmy w godzinach wieczornych.

Strażacy OSP Nawojowa Góra, biorący udział w wyjeździe do Szczawnicy, pragną serdecznie podziękować Organizatorom za zaproszenie i ciepłe przyjęcie oraz profesjonalnie zorganizowaną imprezę. Pozdrawiamy także druhów z OSP Kokotów, miłe druhny z OSP Skuły (woj. Mazowieckie) oraz urocze Panie Kelnerki z restauracji "Pod Kolejką" w Szczawnicy :)